Bantuan Tunai Rakyat RM100-RM300 Dikreditkan Pada Januari Ini. Berikut Senarai Penerima

Bagi mereka yang memerlukan bantuan kewangan, berita gembira buat anda kerana masih terdapat beberapa pakej bantuan yang akan disalurkan oleh pihak yang terlibat.

Bukan sahaja Bantuan Keluarga Malaysia (BKM), bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), kerajaan negeri tertentu telah meluluskan pelbagai pakej bantuan kewangan yang merangkumi semua kategori yang memerlukan.

Salah satu bantuan tersebut adalah BKM yang telah ditukar kepada Bantuan Tunai Rakyat yang mungkin ramai yang terlepas pandang, tetapi layak mendapatkannya.

Bantuan Tunai Rakyat & Senarai Penerima

Ini merupakan berita gembira apabila kerajaan akan meneruskan bantuan kepada mangsa banjir termasuk Bantuan Tunai Rakyat RM100-RM300.

Setiap isi rumah akan menerima RM300, manakala kategori bujang RM100.

Menurut Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim, ia akan memanfaatkan hampir sembilan juta penerima dengan peruntukan berjumlah RM2 bilion.

Advertisement
Advertisement

Tarikh Bayaran Bantuan

Bantuan sebelum ini  akan diteruskan (dengan) bayaran fasa satu disalurkan awal iaitu Januari 2023, tidak Mac seperti diumumkan sebelum ini.

Maklumat Lanjut

Buat masa ini belum ada maklumat lanjut mengenai bantuan ini. Namum begitu, bantuan ini adalah kesinambungan daripada Bantuan Keluarga Malaysia yang diteruskan namun, bayarannya akan dipercepatkan.

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi seperti maklumat di bawah:

Alamat: Kementerian Kewangan Malaysia
No. 5 Persiaran Perdana, Presint 2, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62592 WP PUTRAJAYA.
Telefon: 03-8000 8000

Kerajaan akan mengumumkan mengenai bantuan ini dari semasa ke semasa.

Advertisement
Advertisement

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *